سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

99/7/24
5:15 ع

طراحی سایت امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ فرض کنید فردی اسم شرکت شما را شنیده و می‌خواهد در مورد شما بیشتر بداند، او پیش از هر اقدام دیگری، در فضای اینترنت جستجو می‌کند. وقتی در اینترنت نامی از شما پیدا نکند در نتیجه دلسرد می‌شود و نام شرکت شما را رفته‌رفته فراموش خواهد کرد. طراحی سایت امری فنی و پیچیده است و نمی‌توان آن را به هر کسی سپرد. برای اینکه یک وب سایت از صفر به صدِ خود برسد، تیم‌های مختلفی مشغول کار روی آن خواهند بود؛ از تیم گرافیک گرفته که نخستین قدم‌های ساخت وب سایت را بر می‌دارد تا تیم تولید محتوا که وب‌ سایت شما را تکمیل و به‌روز می‌کند، به همین دلیل است که اکثر کارشناسان طراحی سایت را تلفیقی از هنر و فن می‌دانند. 

طراحی سایت ارزان

اگر شرکتی نوپا با بودجه‌ای اندک هستید، برای گسترش کسب و کار خود در فضای اینترنت به شما طراحی سایت ارزان را پیشنهاد می‌کنیم. طراحی سایت سریع به شما کمک می‌کند تا با کمترین سرمایه و در کوتاه‌ترین زمان، صاحب یک سایت آماده فروشگاه اینترنتی شوید. تیم طراحی سایت فردا دیجیتال می‌تواند با تحویل یک وب سایت آماده‌ی وردپرس، به شما کمک کند تا بتوانید محصولاتتان را در وب سایت فروشگاهی آماده‌ی خود به‌فروش برسانید. پس زمان را از دست ندهید و همین الان با مشاوران ما تماس حاصل کنید.

 

هزینه‌ی خدمات تولید محتوا توسط گروه فردا دیجیتال

باید بدانید که تولید محتوا قلب تپنده‌ی هر سایتی محسوب می‌شود. در نتیجه باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و ارزش آن را پایین ندانست. تعرفه‌ی خدمات تولید محتوا برای هر نوع سایت به شکل مختلفی محاسبه می‌شود؛ برای مثال تعرفه‌ی خدمات تولید محتوا برای سایت‌های فروشگاهی براساس تعداد محصول آن‌ها محاسبه خواهد شد یا برای سایت‌های شرکتی تعداد مقالات، معیار محاسبه‌ی قیمت تولید محتوا است.

در حال حاضر فردا دیجیتال این آمادگی را دارد تا اعلام کند انواع خدمات تولید محتوا اعم از تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای ویدئویی، تولید محتوای عکسی و … را انجام می‌دهد.

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی از آن جایی رونق گرفت که کسب و کارها از حالت آفلاین به سمت آنلاین شدن حرکت کردند و امروز ما شاهد این هستیم که دیگر مردم برای خرید هر وسیله‌ای به مغازه مراجعه نمی‌کنند و تنها با چند کلیک ساده فرآیند خرید جنس مورد نظرشان را انجام می‌دهند، از همین رو بسیاری از کسب و کارها علاوه بر ادامه‌ی فعالیت‌های خود به‌صورت سنتی، وارد فضای دیجیتال شدند.

با بیشتر شدن رقابت فروشگاه‌ها در فضای دیجیتال، هم‌اکنون وارد شدن به این حوزه کار آسانی نیست. فرض کنید دیگر چه شرکتی می‌تواند با فروشگاه‌هایی نظیر ebay و Amazon رقابت کند؛ شرکت‌هایی که اقتصاد کشوری مانند آمریکا به آن‌ها وابسته است. به همین منظور وقتی می‌خواهید وارد دنیای فروشگاه‌های آنلاین شوید؛ باید طراحی سایتتان فوق‌العاده خلاقانه باشد، در نتیجه باید طراحی سایتتان را به یک طراح چیره‌دست بسپارید.

چگونگی همکاری با یک شرکت سئو

برای برون‌سپاری سئوی خود، دو راه پیش رو خواهید داشت:

یک) سپردن سئوی سایت خود به فریلنسرها

دو) سپردن سئوی سایتتان به یک شرکت بهینه‌سازی سایت

شرکت های خدمات سئو با داشتن چندین کارشناس مجرب می‌توانند سئوی سایت شما را در مدت‌زمان کمتری بهبود ببخشند و رتبه‌ی وب سایتتان را در نتایج سرچ گوگل به‌طور چشمگیری ارتقاء دهند، به همین دلیل هم هزینه‌ی بهینه‌سازی سایت این‌گونه شرکت‌ها بسیار بیشتر از فریلنسرها است؛ البته فراموش نکنید که شرکت‌های سئو اکثرا دارای مجوز از وزارت صنعت و معدن هستند و به‌صورت مستقیم نمی‌توانند سر شما را کلاه بگذارند؛ اما نکته‌ای که در کار با این‌گونه شرکت‌ها باید به آن توجه کنید، لیست هزینه‌های پرداختی از جانب شما است؛ گاهی بعد از عقد قرارداد و واریز مبلغ توافق شده برخی از این شرکت‌ها از شما طلب هزینه‌ی جداگانه برای اقدامات اضافه بر سازمان خود می‌کنند؛ اما باید توجه داشته باشید که اقدامات اضافه بر سازمانی وجود ندارد!

 

 

پشتیبانی سایت، شرط بقای وب سایت شما

پشتیبانی سایت مانند خدمات پس از فروش است و هر شرکتی که طراحی سایت یا طراحی فروشگاه اینترنتی انجام می‌دهد؛ موظف است که خدمات پشتیبانی سایت نیز ارائه دهد. حال بگذریم از این موضوع که برخی از چنین شرکت‌هایی تنها یک قالب آماده تحویل مشتری می‌دهند و هیچ مسئولیتی نیز در قبال پشتیبانی از آن قبول‌ نمی‌کنند؛ اما استراتژی ما بدین صورت است که مسئولیت محصولی را که تحویل مشتری می‌دهیم، قبول می‌کنیم. یک وب سایت بعد از آماده شدن برای ورود کاربران، می‌تواند دچار خطاها یا نقص‌های متعددی شود که دلایل مختلفی دارد، یکی از این دلایل، حرفه‌ای نبودن کدهای نوشته شده در طراحی وب سایت است، دلیل دیگر می‌تواند به روز نبودن سی ام اس ( قالبی که سایت توسط آن طراحی شده است) باشد، به همین دلیل است که می‌گوییم برای داشتن وب سایت، سراغ هر کسی نمی‌توان رفت. افت ناگهانی سرعت، یکی دیگر از مشکلاتی است که امکان رخ‌دادن آن وجود دارد، در این زمان ممکن است مشکل از هاست ضعیف شما یا هک شدنتان باشد که در صورت نداشتن پشتیبان سایت باید خودتان را برای روبه‌رو شدن با مشکلاتی جدی آماده کنید.

منبع : زومیت


  

99/7/21
10:36 ع

اگر به تازگی وارد دنیای بازاریابی دیجیتال شده اید، خوش آمدید. راستی چه چیزی باعث شد این قدر دیر تصمیم به استفاده از تبلیغات در گوگل بگیرید؟
بازاریابی دیجیتال میدان جنگ جدیدی است که در آن جنگ برندها (علامت های تجاری) برقرار است.
روزهایی که آگهی های بازرگانی تلوزیونی، بیلبوردها و تبلیغات (بی کلام) روزنامه ها، موثر ترین راه برای شناخت یک محصول بود دیگر گذشته است.

همه‌ی این تبلیغات در حال حاضر به صورت آنلاین صورت می گیرد، و این چیز خوبیست!

تبلیغات آنلاین به ما فرصتی داده است تا پیام های تبلیغاتی را به سمت نقاطی که تبلیغات در آن ها بسیار موثر است هدف گیری کنیم.

تبلیغات گوگل در نتایج جستجوی گوگل، شبکه نمایش، یوتیوب، گوگل پلی و دیگر سرویس‌های آن، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای از تبلیغات هدفمند را ایجاد کرده است که شما می توانید از پتانسیل کامل آن حداکثر استفاده را ببرید.

 

اما ممکن است بپرسید چرا گوگل؟

گوگل محبوب ترین و قدرتمند ترین موتور جستجو در این سیاره است. در مورد آن فکر کنید، هنگامی که شما مجبور به جستجو کردن در وب هستید، نمی گویید "دارم توی وب جستجو می‌کنم" بلکه می گویید "دارم گوگل می‌کنم."

تقریبا بازار جستجو در انحصار گوگل است. به طوری که از نام آن به عنوان فعل برای عمل مورد نظر جستجو استفاده می کنیم.

اگر شما در گوگل تبلیغات نمی کنید، فرصتی طلایی برای افزایش آگاهی از برندتان و جذب مشتری را از دست می دهید.

هزینه تبلیغات در گوگل توسط تبلیغ‌کنندگان و به صورت مزایده‌ای تعیین می‌شود. اما در برخی کلمات کلیدی که رقابت زیادی وجود دارد، هزینه کلیک بالا است. (رقابت بالا نشان می‌دهد که این نوع تبلیغات واقعا جواب می دهد!)

بنابراین، برای مشاهده ی موفقیت بالا در دنیای تبلیغات گوگل، شما واقعا باید طرف خودتان (تبلیغات گوگل ادز) را بشناسید.

این همان چیزیست که این مقاله به آن می پردازد.

 

اصلا تبلیغات گوگل چیست؟

ممکن است تا به حال در مورد تبلیغات گوگل، بیشتر نام رایج تر قبلی آن، یعنی Google AdWords را شنیده باشید. گوگل در اواسط سال 2018 تصمیم به تغییر نام سرویس تبلیغاتی خود گرفت و اکنون نام آنGoogle Ads  است.

گوگل ادز یک سرویس آنلاین است که به شما اجازه می دهد تا تبلیغات خود را که در موتور جستجوی گوگل یا شبکه نمایش (Display Network) به نمایش بگذارید.

تبلیغات جستجوی گوگل مشابه نتایج جستجوی معمولی گوگل هستند و معمولا قبل از نتایج اصلی ظاهر می شوند.

این روش در مقابل بهینه سازی موتور جستجو (SEO) که در آن بازگشت سرمایه می تواند تا شش ماه به طول بیانجامد، یک راه عالی برای نتیجه گیری سریع است.
این به این معنا نیست که بگوییم SEO بد است. SEO هنوز هم بخش مهمی از دنیای بازاریابی دیجیتال است. اما اینکه تبلیغات گوگل سریعتر نتیجه می دهد، چیز دیگریست!
در صفحه نتایج جستجوی گوگل، شما می توانید بفهمید که کدام نتایج مربوط به نتایج ارگانیک جستجو هستند و کدام تبلیغات گوگل هستند؟ چرا که تبلیغات با یک مربع سبز کوچک که داخل آن عبارت "آگهی"  نوشته شده است مشخص می‌شود.

تبلیغات بنری گوگل به منظور جلب توجه کاربران و پیوند دادن آنها به یک صفحه یا وب سایت که در آن امکان جذب مشتری وجود دارد، ایجاد می‌شوند.

تبلیغات بنری هم در سرویس‌های خود گوگل و هم از طریق شبکه ی نمایش گسترده  ((Google Display Network نمایش داده می‌شود. شبکه نمایش گوگل شامل میلیون ها وب سایت است که موافقت کرده اند تا تبلیغات گوگل را در صفحات خود بر اساس رفتارهای خرید و جستجوی بازدید کنندگان سایت، نمایش دهند.

تبلیغات جستجوی گوگل

شبکه‌ی جستجوی گوگل متداول ترین نوع آگهی های Google Ads است و از جمله سرویس های آن است که بیشتر با آن در ارتباط است.

تبلیغات جستجوی گوگل بر اساس یک مدل پرداخت کلیکی روی تبلیغات کار می کند، به این معنی که تبلیغ کنندگان به ازای هر بار کلیک مشتری احتمالی بر روی آگهی خود پول پرداخت می کنند.

اگر هدف کمپین شما اطلاع رسانی باشد، آگهی ها نیز می توانند به گونه ای تنظیم شوند که پرداخت به ازای هر بازخورد صورت گیرد.

مصرف کنندگان کلید واژه ای را در گوگل جستجو می کنند و پس از آن تبلیغات مربوطه بر اساس آنچه که آنها به دنبال آن می گشتند، نشان داده می شود.

آگهی های جستجوی گوگل براساس قیمت پیشنهادی شما در مقایسه با رقبا نشان داده می شود. اما این همه ی آن چیزی نیست که در این فرایند وجود دارد.


گوگل در هنگام تعیین ترتیب (رتبه آگهی‌ها) چندین عامل را در نظر می گیرد. مبلغ پیشنهادی برای تبلیغات که توسط تبلیغ کننده مشخص می‌شود، مهم است، اما مرتبط بودن آگهی مورد نظر به همراه کیفیت آن نیز نقش مهمی دارد.

کیفیت صفحه ی فرود و مرتبط بودن، عوامل مهمی هستند که به شما امکان می دهد در صدر نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید.

مهم است که اطمینان حاصل کنید که شما برای کلیک های نامرتبط پول نمی دهید.
خوشبختانه، در گوگل ادز به خوبی می تواند پیشرفت کمپین‌های تبلیغاتی خود را دنبال کنید.

از طریق سیستم گزارش گوگل ادز، می توانید ببینید که چند نفر آگهی را دیده اند، چند نفر روی آن آگهی کلیک کرده اند و چه تعداد از این کلیک ها با استقبال مشتری برای خرید مواجه شده اند.
این امر به شما کمک می کند تا بودجه ی بازاریابی خود را به حداکثر برسانید.

تبلیغات در گوگل: رتبه اول را می‌خواهم! چگونه گوگل مکان تبلیغ را تعیین می کند؟

همانطور که گفته شد، مبلغ پیشنهادی که شما به ازای هر کلیک پرداخت می کنید در تبلیغات گوگل مهم است. درک این مفهوم، نسبتا ساده است. با توجه به اینکه کلیک های نامعتبر برای شما سودی ندارد، گوگل این کلیک‌ها را می‌باید و هزینه‌ای به ازای آنها از شما کسر نمی‌کند.

استراتژی های قیمت‌گذاری مختلفی در گوگل ادز وجود دارد که می توان از آنها برای به حداکثر رساندن بازگشت هزینه ی تبلیغات یا هزینه ی کلیکی تنظیم کرد. تبلیغ کنندگان همچنین می توانند یک استراتژی قیمت گذاری خودکار را برای به حداکثر رساندن کانورشن ها (تبدیل بازدیدکنندگان سایت به لید یا مشتری) تنظیم کنند.

هنگام قیمت گذاری طبق کلمات کلیدی، مبالغ پیشنهادی مختلفی روی واژگان متفاوت اعمال می شود. همه ی این ها به اینکه چه کلمات کلیدی بیشتر ارزش دارند، ختم می‌شود. واژگان با ارزش تر، پیشنهادات بالاتری را دریافت می کنند. این نیز یک مفهوم ساده است.

گوگل دارای ابزاری به نام کیورد پلنر (Google Keyword Planner) است که پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهد و همچنین به شما می گوید که این واژه چقدر مقرون به صرفه و رقابتی است. اما برای اینکه بتوانید پیشنهاد قیمت موثرتری داشته باشید، نیاز به استراتژی بیشتری خواهید داشت.

قوانین خودکار را می توانید از طریق داشبورد تبلیغات آگهی (Google Ads) خود تنظیم کنید که به شما اجازه می دهد محتوای خود را به طور موثر بهینه سازی کنید.

 

 

امتیاز کیفیت در گوگل ادوردز چیست؟

 

امتیاز کیفیت (Quality Score) معیاری است که توسط گوگل جهت تعیین مرتبط بودن و مفید بودن تبلیغ برای کاربر استفاده می‌شود. موارد تاثیرگذار بر کوالیتی اسکور عبارتند از: نرخ کلیک یا CTR (نسبت کلیک به نمایش تبلیغ)، مرتبط بودن کلمات کلیدی با تبلیغ و تجربه کاربر از صفحه فرود. امتیاز کیفیت عددی بین 1 تا 10 است و هر چقدر امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد بهتر است و باعث بهبود جایگاه تبلیغات و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

رتبه تبلیغ (Ad position) در گوگل چیست؟

رتبه تبلیغ در گوگل به جایگاه تبلیغ در صفحه نتایج گوگل اطلاق می‌شود. این رتبه بر اساس حداکثر هزینه پیشنهادی برای هر کلیک و امتیاز کیفیت تعیین می‌شود. میانگین رتبه تبلیغات نمایش داده شده شما در گوگل ادوردز به صورت Avg Position نمایش داده می‌شود.

رابطه امتیاز کیفیت و CPC:

امتیاز کیفیت و CPC از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند؛ چرا که این دو معیار، در کنار هم موقعیت تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل را مشخص می‌کنند.

شبکه نمایش گوگل یا Google Display Network چیست؟

شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) یا به اختصار GDN یک شبکه بسیار بزرگ از سایت‌هایی است که به گوگل اجازه می‌دهند، تبلیغات افراد را در آن قرار دهد. Display Network به شما کمک می‌کند به بیش از 90 درصد از کل کاربران اینترنت دسترسی داشته باشید. هزینه هر کلیک در شبکه نمایش معمولا ارزان‌تر از شبکه جستجو است و البته نرخ کلیک نیز معمولا کمتر است.

گروه تبلیغاتی یا ادگروپ (AdGroup) چیست؟

برای دسته بندی کلمات کلیدی، تبلیغات و صفحات فرود می‌توانید آنها را در کمپین‌ها و ادگروپ‌های متفاوت قرار دهید. در صورتی که کمپین‌های گوگل ادوردز خود را با ساختار قوی ایجاد کنید، احتمال افزایش کوالیتی اسکور کلمات کلیدی شما بیشتر خواهد بود. به یاد داشته باشید که نباید تمامی کلمات کلیدی خودتان را در یک ادگروپ قرار دهید. آنها را با توجه به نوع کلمات کلیدی، دسته‌بندی محصولات یا خدمات و اهدافی که در زمینه تبلیغات دارید در ادگروپ‌های مختلف سازماندهی کنید.


  

99/7/15
2:26 ع

وظایف مشاور تحصیلی ارائه خدمات مشاوره ای تحصیلی به افراد مختلف می باشد . بسیاری از دانش آموزان و یا حتی دانش جویان در انتخاب رشته خود دچار تردید و نگرانی هایی هستند که خود به تنهایی امکان تصمیم گیری درباره آن را ندارند. بنابراین نیاز به شخصی متخصص در زمینه مشاور تحصیلی دارند که به آنها کمک کند تا در انتخاب رشته خود دچار اشتباهی نشوند.

افراد متخصص در این حوزه می کوشند تا مشاوره ای درست به این افراد بدهند. بنابراین نیاز است بعد از شناخت شخصیت مراجعه کننده و اولویت هایی که دارد او را در انتخاب رشته یاری می کند.

الباه در این خصوص نمی شود به هر شخصی تکیه کرد و تمام افراد را با تجربه و با مهارت دانست. انتخاب مشاور تحصیلی نیازمند بررسی و تحقبقاتی است به شما لطمه ای وارد نکند.

 

2. مسئولیت و وظایف مشاور تحصیلی

  • آشنا بودن با تمام رشته های موجود در دانشگاه های مختلف
  • سواد مشاوره دادن به دانش آموزان و دانشجویان
  • قدرت ارتباط با دیگران
  • توانایی برقرار کردن ارتباط به منظور راحت بودن مراجعه کننده و مشاوره بهتر
  • دارای بیان شفاهی خوب و واضح
  • درک نوشتاری و کتبی مناسب
  • آشنا بودن با قوانین و مقررات انتخاب رشته
  • دارای شخصیتی دقیق و جزئی نگر به منظور جلوگیری از هر نوع اشتباه

 

3. مهارت های مورد نیاز مشاور تحصیلی

  • اولین ویژگی که این افراد باید داشته باشند گوش دادن فعالانه است. باید به درستی و با دقت تمام به حرف مراجعه کننده گوش دهند و سخن او را قطع نکند. بنابراین داشتن صبر و حوصله لازمه گوش دادن با دقت است.
  • این افراد باید در برقراری ارتباط با دیگران بسیار قوی باشند. تا با افراد مورد نظر به راحتی بتوانند ارتباط برقرار کنند.
  • درک اجتماعی از دیگر ویژگی هایی است که یک مشاور تحصیلی باید داشته باشد. آگاه بودن از واکنش های دیگران و فهمیدن اینکه چرا این عکس العمل را انجام میدهند بسیار واجب و ضروری می باشد.
  • مشاوره تحصیلی باید اطلاعات جامع و کاملی را نسبت به تمام رشته های موجود داشته باشد. تا اطلاعات غلط و اشتباهی را به مراجعه کنندگان منتقل نکند.
  • این افراد باید در شخصیت شناسی نیز مهارت داشته باشند و بتوانند بهترین راه را متناسب با شخصیت دانش آموز یا دانشجو برای او انتخاب کنند.
  • علاقه مند به کمک کردن به دیگران از دیگر توانایی و مهارت هایی است که این افراد باید داشته باشد.

 

4. فرصت شغلی و بازار کار مشاور تحصیلی

شخصی که مهارت و تجربه کافی را در این زمینه دارد و مدرک تحصیلی مرتبط با مشاور تحصیلی را اخذ کرده است می تواند در مراکز دولتی مانند مدارس و دانشگاه های سراسر کشور فعالیت کند.

افرادی که در کنار مدرک و تجربه های که لازم است دراین زمینه داشته باشند سرمایه کافی را دارند می توانند به صورت مستقل دفتر مشاور تحصیلی را تاسیس کنند. و به صورت مستقل و بدون وابسته بودن به ارگان های دولتی فعالیت خود را آغاز کنند.

 

5. درآمد مشاور تحصیلی

افرادی که در ارگان های دولتی مانند مدارس و دانشگاه ها فعالیت می کنند متناسب با قانون و مقررات خدمات کشور حقوق دریافت می کنند. البته این افراد با توجه به سواد، مدرک تحصیلی ، تجربه، سابقه کار، مهارتها و دیگر موارد حقوق های متفاوتی را دریافت می کنند. در واقع درآمد آنها به موارد مختلفی بستگی دارد که با بررسی آنها و مشخص کردن ارزش آن ویژگی ها حقوقی را پرداخت می کنند.

افرادی که به صورت مستقل فعالیت می کنند متناسب با میزان مراجعه کنندگانی که دارند درآمد متغییری را خواهند داشت. البته اگر افرادی با تجربه و با مهارت باشند که در بین افراد جامعه به خوبی شناخته شده باشند می توانند در آمد بالایی را بدست آورند.

 

6. شخصیت های مناسب شغل مشاوره تحصیلی

در انتخاب شغلی صحیح و درست عوامل مختلفی مانند ارزشها، علایق، ارزش های خانوادگی، نیاز جامعه و … وجود دارد. بنابراین مهمترین کاری که هر شخص باید برای خود  باید انجام دهد شناسایی شخصیت خود و انتخاب شغل متناسب با آن می باشد.

به طور کلی افراد مختلف با تیپ شخصیت های گوناگون می توانند در این شغل موفق باشند و محدودیتی برای شخصی در موفق شدن وجود ندارد. و نمی توان دقیق و مطمئن اعلام کرد که افرادی که از این تیپ شخصیتی برخوردار هستند امکان موفقیت در این شغل را دارند.

اما به طور کلی افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند دارای روحیه ای مناسب با شغل مشاور تحصیلی هستند. این افراد به راحتی می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و در اطلاعات مربوط به تحصیل به روز می باشند.

 

7. کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم مربوط به شغل مشاوره تحصیلی را به شما منتقل کنیم. به طور کلی شما را با وظایف و مسئولیتها، توانمندی ها، بازار کار و دیگر موارد آشنا کردیم. تا در انتخاب شغل آینده خود هدفمند گام بردارید. امیدواریم که مطالب گفته شده مورد استفاده شما قرار بگیرد و تاثیر مثبتی در انتخاب شغلتان داشته باشد.

 

آگهی استخدام مشاور تحصیلی


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ