سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2

96/8/20
10:7 ص

مولتی لول مارکتینگ، بحث داغ و مفصلی است که طرفداران زیادی در سطح دنیا و از جمله ایران دارد. برای دادن تعریفی مناسب از نتورک مارکتینگ یا MLM یا بازاریابی شبکه ای!! باید تعریفی از یک سری مطالب دیگر داشته باشیم.
برای شروع نگاهی به اصل نتورک مارکتینگ یا MLM می اندازم: نتورک مارکتینگ یا MLM در واقع زیرمجموعه کانال توزیعی به نام فروش مستقیم هستند؛ در فروش مستقیم، کالا یا خدمات مصرفی، خارج از مکان ثابت خرده فروشی، یعنی مغازه ها و فروشگاه ها، به طور مستقیم به مصرف کننده فروخته می شود. یعنی به جای عبور کالا از زنجیره ای از واسطه ها تا رسیدن به دست مغازه دار و از آنجا به مصرف کننده، کالا به فروشنده مستقیم (که می تواند هر کسی باشد) فروخته می شود و وی آن را با درصد سود مجازی که توسط شرکت تعیین می گردد به مصرف کننده نهایی می فروشد.

این دو شکل بیانگر این دو کانال توزیع در قیاس با هم هستند:
این شکل کانال توزیع با واسطه های فراوان را نشان می دهد:

این شکل کانال توزیع فروش مستقیم را نشان می دهد:

یک فروشنده مستقیم معمولاً مصرف کننده محصولاتی که به فروش می رساند نیز هست.

خوب تا اینجا متوجه شدیم که فروش مستقیم در واقع روشی از توزیع کالا یا خدمات مصرفی است که در آن خبری از انواع واسطه ها نیست و محصولات از طریق فروشنده مستقیم به مصرف کنندگان نهایی فروخته می شود.
اما نتورک مارکتینگ یا MLM یا مولتی لول مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای یا بازاررسانی شبکه ای!!

هر اسمی که در مورد این صنعت توی ایران به کار می رفت رو سعی کردم بگم. نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای در واقع کلاسی از فروش مستقیم است که دسته بندی آن بر اساس تعداد سطوح فروشندگان مستقیم در طرح درآمدزایی یا طرح پاداش شرکت است. به طور کلی می توان از منظر تعداد سطوح فروشندگان مستقیم، طرحهای پاداش شرکتهای فروش مستقیم را به دو دسته تقسیم نمود.

1. طرحهای تک سطحی یا Single Level :

در این طرحها به فروشنده مستقیمی که با شرکت فروش مستقیم قرارداد بسته است، اجازه داده می شود تا برای یک سطح به فروش بپردازد و بابت فروشهای فروشندگان مستقیم این سطح، پورسانت دریافت کند. در این حالت، افرادی که توسط یک فروشنده مستقیم به طرح معرفی شده اند نیز اجازه فروش دارند و برای فروشهای افرادی که خرید می کنند می توانند پورسانت دریافت کنند اما فروشهای این افراد تازه وارد برای معرف معذفشان، پورسانتی به ارمغان نخواهد آورد. اجازه بدهید اینگونه بگویم: من فرد 1 هستم، شما فرد 2 و امیر فرد 3? 1 بالاسری 2 و 2 بالاسری 3 است. در این حالت، یعنی در طرحهای تک سطحی، 1 بابت فروشهای 2 پورسانت می گیرد و 2 بابت فروشهای 3 و 1 بابت فروشهای 3 پورسانتی دریافت نمی کند. به چنین طرحی، تک سطحی یا Single level می گویند که البته طرفدار چندانی ندارد.

2. طرحهای چند سطحی یا Multi Level Marketing:

دقیقاً موضوع بحث ما یعنی نتورک مارکتینگ یا مولتی لول مارکتینگ یا همان بازاریابی شبکه ای یا بازاررسانی شبکه ای یا MLM!!! در طرحهای پاداش چند سطحی به فروشنده مستقیم اجازه داده می شود تا علاوه بر دریافت سود از فروشهای افرادی که مستقیماً به طرح معرفی نموده (فرض می کنیم که اینها a باشند) (یعنی در طرح پاداش به عنوان معرف آنها شناخته می شود)، از فروشهای افرادی که توسط a معرفی می شوند نیز سود دریافت نمایند. البته بسته به نوع طرح پاداش شرکت، امکان دریافت پورسانت از فروشهای سطوح بیشتری نیز وجود خواهد داشت. به هر حال، نتیجه آن که به هر طرحی که در آن به فرد بابت فروشهای گروهی از افراد (حال چه فروش محصولات مصرفی چه خدمات مصرفی) بطور مستقیم به مصرف کنندگان و خارج از هر نوع فروشگاه (چه فروشگاههای فیزیکی معمول چه فروشگاههای آنلاین) پورسانت پرداخت می شود، نتورک مارکتینگ یا مولتی لول مارکتیگ یا MLM یا فروش مستقیم چند سطحی یا بازاریابی شبکه ای و یا بازاررسانی شبکه ای گفته می شود.



مولتی لول مارکتینگ:

هر کسی که تمایل به ساختن شبکه ای از فروشندگان مستقیم داشته باشد، می تواند اقدام به فروش نماید و بابت فروشهای اعضا سازمانش (چه مستقیم چه غیر مستیقیم) پورسانت دریافت کند.
نقش فروش در نتورک مارکتینگ:

در تمام این عبارات باید به لفظ فروش دقت بسیار داشت؛ هرجا که فروشی صورت گرفت، پرداخت پورسانت بلامانع است و طرح، طرحی سالم است. اما خود فروش هم دردسر ساز است؛ چرا که منظور از فروش، فروش توسط شخص فروشنده مستقیم است نه فروشهای شرکت. یعنی خریداری کالا از سوی فروشنده مستقیم به منظور بازفروش از شرکت را نمی توان انجام فروش در نظر گرفت که منظور از فروش، ارائه کالا به مصرف کننده نهایی است. اما چون خود فروشنده مستقیم هم می تواند مصرف کننده کالا یا خدمات باشد بنابراین حجم منطقی مصرف خود فروشنده مستقیم را نیز می توان فروش نامید. یعنی مثلاً مصرف دو کرم Ega یا یک پک 30تایی AmFood را می توان منطقی نامید اما آیا ده کِرم Ega حجم منطقی مصرفی توسط یک فرد هست؟ مسلماً خیر. پس با این حساب می توان فروش در فروش مستقیم را اینگونه تعریف نمود: مجموع مصرف منطقی کالا یا خدمات مصرفی شرکت و حجم فروخته شده به مشتریان خارج از طرح درآمدزایی شرکت.

با توجه به این تعریف، اگر چنین وضعیتی در یک طرح پاداش مشاهده کردید، در سلامت آن نباید شک کنید آنچه گذشت به نوعی کامل ترین تعریف نتورک مارکتینگ است.


  

96/8/17
10:49 ص

متخصصان در زمینه تجربه کاربری و تجارت الکترونیک، برترین ایده های خود برای القای حس لذت به کاربران، حفظ آنها و ترغیب ایشان برای خرید از وب سایت تان را در این مطلب با شما در میان می گذارند.

بزرگ ترین چالش کسب وکارهای فعال در زمینه تجارت الکترونیک تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است. با این فرض که شما محصول یا خدماتی عالی که مورد نیاز مردم است، ارائه می کنید یکی از بهترین راه ها برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری این است که اطمینان حاصل کنید بازدیدکنندگان سایت شما به سرعت و آسانی می توانند آنچه را به دنبالش هستند پیدا و سپس آن را خریداری کنند.

حال، کسب وکار اینترنتی چگونه می توانند کاری کنند که روند کار مشتری تا حد ممکن خوشایند و سودمند باشد؟ موارد پیش رو به نقل از مدیر وب 10 نکته هستند که توسط صاحبان کسب وکارهای الکترونیک و متخصصان تجربه کاربری (UX)  ارائه شده اند.

1- مردم را برای بازدید از سایت تان منتظر نگذارید

ران یتز، مالک جواهرفروشی تیتانیوم و جواهرسازان یتز می گوید: «هیچ چیز بیشتر از صفحاتی که به کندی بارگذاری می شوند باعث دفع بازدیدکننده نمی شود. مطالعات بسیاری نشان داده اند که هر چه سرعت بارگذاری کمتر باشد، میزان تبدیل (conversion rates)  بازدیدکننده به مشتری کمتر خواهد بود. در واقع خریداران منتظر نمی مانند.»

ری گریدی، معاون اجرایی کلودکریز می گوید: «40درصد خریداران، سایتی که بارگذاری آن بیش از سه ثانیه طول بکشد را ترک می کنند و یک تاخیر یک ثانیه ای در زمان پاسخ دهی صفحه می تواند میزان تبدیل را تا 7 درصد کاهش دهد.»

جن چو که مدیریت تحقیقات تجربه کاربری در شاپیفای را بر عهده دارد، می گوید: «به منظور بارگذاری سریع (و تسریع در فرآیند خرید) به دنبال مرتب کردن و اصلاح کدهای سایت خود باشید. علاوه بر این، تصاویر را فشرده تر کنید، چراکه تصویرهای بزرگ برای بارگذاری نیاز به زمان بیشتری دارند. همچنین، طراحی واکنشگرا را مدنظر قرار دهید. در طراحی واکنشگرا، طرح وب سایت شما روی هر دستگاهی که مشتریان با آن اقدام به خرید می کنند در بهترین حالت ممکن نمایش داده می شود.»

2- درک کنید که مردم اطلاعات را چگونه می خوانند یا اسکن می کنند

دارن لو، بنیانگذار بیتکاچا می گوید: «قسمت های مهم هر صفحه را در سمت چپ بالا و پایین قرار دهید، بازدیدکنندگان، صفحات را با یک الگوی «F» شکل اسکن می کنند. لذا توجه آنها را با سربرگ یا عناوین [قدرتمند] جلب کرده و صفحه بندی را بر همین اساس انجام دهید. البته این نکته در زبان فارسی براساس یک الگوی «F» برعکس است بنابراین قسمت های مهم هر صفحه را در سمت راست بالا و پایین قرار دهید.

3-یافتن محصولات را آسان سازید.

زوندرا ویلسون، مدیرعامل و رئیس شرکت بهداشت و سلامت پوست بلو می گوید: «درباره مصرف کنندگان تحقیق کنید تا متوجه شوید کدام دسته از محصولات اهمیت بیشتری برای مردم دارد. پس از آن، زیرمجموعه های محصولات را به طور منطقی ایجاد کنید، به نحوی که مردم بتوانند چیزی را که می خواهند به آسانی پیدا کنند. اگر می توانید برای کاهش شلوغی سایت و آسان تر شدن حرکت در آن، انواع رنگ و اندازه های هر محصول را در یک صفحه قرار دهید.»

4-طرح بندی صفحه های محصولات خود را ساده کنید.

دیمیتریوس کورتسیس، مدیر عامل گودویدیو می گوید: «طرح بندی شما باید مرتب و شیک باشد. موارد اساسی– کد محصول، قیمت، توضیح مختصر، گزینه های رنگ/اندازه، گالری تصویر و ویدئو[و خلاصه رتبه دهی کاربران به محصول/لینک به نظر مشتریان] - را در نیمه بالایی صفحه قرار دهید و از بقیه صفحه برای ارائه جزئیات بیشتر مانند نقد و بررسی، رتبه محصول و گزینه های ارسال استفاده کنید.»

5- از رنگ ها به شکل کنترل شده استفاده کنید

مت تومازیفسکی، توسعه دهنده وب سایت و گرافیک در شرکت فناوری های مایلز می گوید: «رنگ ها برای تهییج عواطف و افزودن تاکید بسیار سودمند هستند. با این وجود، استفاده از رنگ های متعدد باعث تضعیف نتایج مورد نظر شما خواهد شد. سعی کنید تنوع رنگی را تقریبا به سه رنگ محدود کنید. بهترین کار این است که از رنگ های برند خود به همراه فام های مختلف آن استفاده کنید و در کل وب سایت همین رویه را حفظ کنید.»

لو می گوید: «در طراحی وب سایت خود از سه رنگ اصلی استفاده کنید و اطمینان پیدا کنید که پالت رنگ با محصول/محصولات شما تطابق داشته باشد. به روانشناسی رنگ ها نیز توجه کنید. به عنوان نمونه، آبی آرامش بخش و اعتمادآور است، در حالی که سبز شرکتی را نشان می دهد که دوستدار محیط زیست است.» (و زرد نشان دهنده هشدار است و خواندن آن می تواند دشوار باشد.)

چو اضافه می کند: «تضاد رنگ (کنتراست) بین متن و زمینه، به نحوی که خواندن متن آسان باشد حائز اهمیت است. به عنوان مثال، خواندن نوشته ای با رنگ خاکستری پررنگ یا سیاه روی زمینه سفید از خاکستری کم رنگ روی زمینه سفید آسان تر است.»

6- اطمینان پیدا کنید که متن اندازه مناسبی دارد و قابل خواندن است

یتز می گوید: «نوشته های خوب و مفید به شما کمک می کنند فروش بیشتری داشته باشید، اما باید خواندن آنها آسان باشد. اطمینان حاصل کنید که اندازه فونت نوشته شما به اندازه کافی بزرگ است که خواندن آن آسان باشد»: حداقل سایز 12 برای متن بدنه نوشته ها و مقداری بزرگ تر، مثلا 18 یا 20 برای عناوین – علاوه بر این نوشته ها باید روی تبلت یا گوشی های هوشمند نیز واضح به نظر برسند. «همچنین اطمینان پیدا کنید که فاصله خطوط مناسب است»: حداقل 2/1 تا مقداری فضای خالی بین خطوط وجود داشته باشد.

7- از تصاویر باکیفیتی که اطلاعاتی را به مخاطب ارائه می دهند استفاده کنید.

ترویس بنت، مدیرعامل استودیو دیجیتا می گوید: «برای محصولات خود از تصاویر باکیفیتی استفاده کنید که آن را از فاصله ای مشخص یا زوایای مختلف نشان می دهند. با این کار به مشتریان خود ذهنیتی از آنچه به واقع در حال خرید آن هستند را ارائه می کنید. هرچه اطلاعات بیشتری [از طریق تصویر و ویدئو] ارائه کنید، مشتری راحت تر می تواند به این نتیجه برسد که: «بله، این دقیقا همان چیزی است که می خواستم!».

8- از مسیریاب (breadcrumbs) استفاده کنید

لو می گوید:«برای راحتی حرکت و جابجایی در سایت از مسیریاب استفاده کنید. مسیریاب، یک نوار بصری به مانند یک نوار نشان دهنده پیشرفت کار (progress bar) است که به بازدید کنندگان اجازه می دهد موقعیت خود در فرآیند انجام یک فعالیت در سایت را مشاهده کنند. معمولا از مسیریاب برای فرآیند خرید استفاده می شود. مثلا ترتیب آن به این صورت خواهد بود: ورود – اطلاعات ارسال – اطلاعات پرداخت – مرور و پرداخت – پایان.»

9- کمک مجازی ارائه کنید

اسکات هورن، مدیر ارشد بازاریابی [24]7 می گوید: «شرکت های کسب وکار الکترونیک باید استفاده از روبات های گفت وگو یا ابزارهای چت زنده را که از فناوری پیشگویانه برای پیش بینی نیاز خریداران استفاده می کنند مدنظر قرار داده و در زمان هایی که بیشتر حائز اهمیت هستند، به مشتریان مشاوره بدهند. به عنوان مثال، اگر یک مشتری در مرحله پرداخت یک پیام خطا دریافت می کند یا به دنبال یک راهنمای اندازه هاست، یک روبات گفت وگو هوشمند می تواند کمک مناسب را در زمان لازم ارائه دهد.»

 او ادامه می دهد: «علاوه بر این، روبات های گفت وگو و کارگزاران بخش خدمات مشتریان می توانند توصیه هایی اختصاصی به مشتریان ارائه کنند که آنها را از مشکلات عبور داده و فروش را قطعی کند.»

10- فرآیند چک اوت (checkout)  را تسهیل کنید

کاترینا تپول، مدیر ارشد هنری آرشیتک می گوید: «در مبحث کسب وکار های الکترونیک، بیشترین ریزش در قسمت چک اوت صورت می گیرد. در برخی موارد، این امر به دلیل تردید مشتری روی می دهد، اما اغلب می توان آن را به پیچیدگی و گیج کننده بودن فرآیند چک اوت نسبت داد. این فرآیند را با به حداقل رساندن تعداد مراحل چک اوت آسان تر کنید. این یعنی کاربران باید بتوانند بدون خروج از صفحه اصلی، پیش نمایشی از محصولات را مشاهده کنند، علاوه بر این قادر باشند مستقیما محصولات را از قسمت فهرست هر دسته به سبد خرید خود اضافه کنند.»

بنت می گوید: «علاوه بر اینها، کاربران را به ایجاد یک حساب کاربری مجبور نکنید. در عوض، اجازه دهید به عنوان مهمان خرید خود را انجام بدهند، بااین حال می توانید اشاره کنید در صورتی که ثبت نام کنند در خریدهای بعدی روند سریع تری خواهند داشت.»

ریک کنی، رئیس بخش بینش مصرف کنندگان دیمندور می گوید: «درنهایت، ارائه گزینه های پرداخت مانند OneTouch پی پال، Android Pay و Apple Pay را که به فرآیند چک اوت سرعت می بخشند مدنظر قرار دهید. این کار، روند کار خریداران را بهبود می دهد و آنها را از دردسر تکمیل فرم های متعدد و جست وجو برای پیدا کردن کارت اعتباری شان نجات می دهد.»

البته در ایران استفاده از انواع درگاه های پرداخت مانند درگاه های بانکی و روش پرداخت USSD و همچنین روش های دیگر مانند استفاده از کیف پول های الکترونیکی می تواند در این نکته مهم باشد.

منبع : فرصت امروز


  

96/8/15
11:22 ع

فناوری در سال‌های اخیر به قدری رشد کرده که توانسته است بر بسیاری از کارها تاثیر بگذارد. اینترنت در حال حاظر تبدیل به یکی از بهترین مکان‌ها برای کسب درآمد شده است. پس اگر شما هم می‌خواهید کاری را به صورت آنلاین شروع کنید ما برای شما ایده‌هایی داریم.

کسب درآمد آنلاین

 اینترنت فراتر از یک منبع خبر و شایعات سرگرم‌کننده است. امروزه از طریق اینترنت، ده‌ها میلیون دلار از طریق انبوهی از فعالیت‌های قانونی در حال تبادل هستند. 

به گزارش مگ وب،  ما در اینجا 10 راه برای کسب درآمد آنلاین که نیازی به صرف زمان زیاد و کاهش برنامه‌های روزمره ندارند به شما معرفی خواهیم کرد. روی این 10 راه به عنوان منابع درآمد مکمل فکر کنید؛ 10راه بالقوه ای که حتی در مواردی می‌توانند فراتر از یک درآمد مکمل ظاهر شوند.

 

1) را‌ه‌اندازی سایت

وقتی صحبت از اینترنت و آنلاین بودن یک کسب و کار می‌‌شود، همه انتظار دارند که شما از واژه “سایت” یا “وب‌سایت” استفاده کنید. در واقع می‌توان گفت اولین و معتبرترین راه برای کسب درآمد اینترنتی و آنلاین راه‌اندازی یک سایت است. اما آیا فقط با راه‌اندازی یک سایت می‌توان به درآمد رسید؟ قطعا پاسخ منفی است.

راه‌اندازی یک سایت تفاوت زیادی با راه‌اندازی یک مغازه ندارد! شما باید برای سایت‌تان زمان بگذارید و از همه مهم‌تر برای آن هدفی داشته باشید. با هدف‌گذاری برای و‌ب‌سایت خود و صرف زمان مناسب برای آن به راحتی می‌توانید از آن درآمد کسب کنید.

رایج‌ترین راه از درآمد از طریق وب‌سایت‌ها تبلیغات آگهی است اما می‌توان متناسب با موضوع سایت از طریق راه‌های دیگری نیز درآمد کسب کرد.

اگر هم اکنون سایتی در اینترنت ندارید و به فکر راه‌اندازی وب سایت برای کسب و کار آنلاین خود هستید پیشهاد می‌کنم مقاله استراتژی هدف‌مند قبل از طراحی سایت را بخوانید.

 

2) یک وبلاگ بنویسید

اگر اطلاعات کافی برای راه‌اندازی یک سایت را ندارید و فکر می‌کنید انجام دادن آن کار پیچیده‌ای است، پیشنهاد می‌کنم یک وبلاگ راه‌اندازی کنید. کار کردن با وبلاگ انصافا آسان است. داشتن یک وبلاگ شاید در ظاهر خیلی خوب نباشد اما به نظرم برای شروع فوق‌العاده است.

وبلاگ‌ها مزیت‌ها و نقص‌های زیادی دارند. یکی از بدی‌های وبلاگ این است که تمام اطلاعات شما روی یک سرور دیگر که متعلق به سازنده وبلاگ است ذخیره می‌شود. اما از بزرگ‌ترین مزیت‌های وبلاگ رایگان و ساده‌بودن آن است.

در وبلاگ شما می‌توانید هر چیزی را بنویسید. می‌توانید هنر نویسندگی خود را به اشتراک بگذارید. می‌توانید موضوعاتی را مطرح کنید که برای کاربران بسیار جذاب باشد.

قطعا کسب درآمد از طریق وبلاگ بسیار سخت‌‌تر از وب‌سایت است؛ اما این موضوع به این معنا نیست که نمی‌توان از طریق وبلاگ درآمد کسب کرد. وجود دارند وبلاگ‌هایی که محبوبیت بیش‌تری از وب‌سایت های آنلاین دارند و توانسته‌اند درآمد بیش‌تری از طریق وبلاگ خود به دست آورند.

 

3) نوشتن و فروش کتاب الکترونیک

با توجه به گسترش علم و فناوری و عرضه تلفن‌های هوشمند در بازارها، رشد و رونق کتاب‌های الکترونیک (eBook) نیز افزایش یافته است.

شما می‌توانید کتابی را به صورت الکترونیک بنویسید و آن را در فضای اینترنت منتشر کنید و از آن درآمد کسب کنید. حتی می‌توانید موارد یک و دو را با این مورد ترکیب کنید. یعنی مثلا در همان وبلاگی که برای خود راه‌اندازی کرده بودید کتاب‌های خود را منتشر کنید و از آن درآمد کسب کنید.

هم‌چنین پلتفورم نشر مستقیم کیندل یا همان KDP (Kindle Direct Publishing) شرکت آمازون به هزاران نفر این فرصت را داده است تا کتاب‌های الکترونیک نوشته خود را به فروش بگذارند و به کسب درآمد بپردازند.

 

4) نظر بدهید، پاداش دریافت کنید

در دنیای آنلاین باید بدانید که کمپانی‌های بزرگ همواره به دنبال رقابت با یکدیگر هستند و مهم‌ترین چیز برای آن‌ها نظر مردم و مشتریان آن‌هاست.

شما می‌توانید از این فرصت برای خود استفاده کنید. وب‌سایت و کمپانی‌های بزرگی هستند که تنها از طریق یک نظرسنجی از شما حاضرند به شما پاداش دهند! بسته به میزان پیچیدگی نظرسنجی‌ها، شرکت در هر نظرسنجی می تواند 5 یا 10 دلار یا حتی بیش از این مقدار ارزش داشته باشد.

 

5) فروش وسایل

یک نگاه جزئی به دور و اطراف خود کنید متوجه می‌شوید که اجناسی دارید که برای فروش بسیار مناسب است. خوشبخانه در چند سال اخیر مکان‌های آنلاین مناسبی برای خرید و فروش در اینترنت به وجود آمده‌اند. در ایران نیز مکان‌هایی مانند شیپور و دیوار و…. دقیقا به همین منظور به وجود آمده‌اند.

پس با فروش وسایل و اجناس خود هم می‌توانید خیلی راحت و آنلاین به پول برسید!

 

6) از عکس‌ها درآمد کسب کنید

اگر شما یک عکاس حرفه‌ای یا حتی آماتور هم باشید می‌توانید با سرمایه گذاری روی عکس‌هایی که می‌گیرید درآمد کسب کنید. Wix Pro Gallery و شرکت‌هایی مانند Shutterstock، iStockPhoto و Shutterfly از طرح‌ها و خلاقیت شما استقبال می‌کنند.

علاوه بر این اگر واقعا خلاق باشید می‌توانید از شبکه های اجتماعی نیز برای معرفی خود به دیگران کمک بگیرید. همان‌طور که می‌دانید شبکه اجتماعی اینستاگرام بیش‌تر روی عکس‌های کاربران بنا شده است، پس نهایت استفاده را از آن ببرید!

 

7) ساختن آموزش‌های ویدئویی

شاید در حال حاظر با جرئت بتوان گفت که یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد آن‌لاین، ساختن ویدئوهای آموزشی باشد. در هر زمینه‌ای که تخصص دارید ویدئو ایجاد کنید و در سایت‌های مرتبط آن و یا شبکه‌های اجتماعی  یا بهتر از آن در سایت یا وبلاگ خود منتشر کنید.

حتما ماجرای مشهورشدن برخی از شخصیت‌های بزرگ امروزه را در شبکه‌های اشتراک ویدئو شنیده‌اید. پس از اهمیت این موضوع غافل نشوید و به دنبال ساختن ویدئوهای آموزشی و یا نوع دیگر باشید.

 

8) ارائه آموزش شخصی

مهارت خاصی دارید؟ چرا از آن بیش‌تر استفاده نمی‌کنید؟ اجازه دهید مثالی برای شما بزنم. فرض می‌کنیم شما در زبان انگلیسی مهارت بالایی دارید. به راحتی می‌توانید با معرفی خود در پروفایل شبکه‌های اجتماعی‌تان یا سایت‌هایی که نیازمند تخصص شما هستند فعالیت کنید و شروع به افزایش درآمد خود کنید. پیام‌رسان تلگرام که بسیار محبوب است یکی از ابزارهای مناسب برای این موضوع است.

 

9) فری لنسینگ (Freelancing) آنلاین

اگر مهارت‌های روزنامه‌نگاری و نویسندگی خاصی دارید، فری‌لنسینگ (کار به عنوان فری‌لنسر) می تواند به منبع درآمد دوم شما تبدیل شود. شرکت‌ها برای انجام برخی از تکالیف خاص خود، به طور فزاینده‌ای در حال حرکت به سمت استفاده از منابع بیرونی هستند و اگر بتوانید خود را ثابت کنید، کارهای بسیاری برای انجام‌شدن، انتظار شما را می‌کشند.

حتی شما با داشتن مهارت‌های ساده‌ای مانند ورود داده‌ها و اطلاعات، می‌توانید بین 5 تا 10 ساعت در هفته برای این کار، زمان صرف کنید.

یک کامپیوتر متصل به اینترنت و یک اراده برای گردآوری مشتریان قابل احترام، تمام چیزی است که به آن نیاز دارید. شانس‌های زندگی همین فرصت‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا مهارت‌ها و تجربیات ارزشمندی را کسب کنید که کسب و کار فعلی و سابقه شغلی شما را پربار و گران‌بهاتر از همیشه می‌کنند.

 

10) همکاری در فروش

حتی اگر شما هیچ محصول یا خدمتی را برای ارائه ندارید، “همکاری در فروش” این فرصت را به شما می‌دهد تا بتوانید از طریق فروش محصولات یا ارائه خدمات سایر شرکت‌ها، کمیسیون خوبی را دریافت کنید.

فروشندگان آن‌لاین، برای شما یک وب‌سایت همکاری در فروش تدارک می‌بینند و پشتیبانی بازاریابی را نیز به عهده می‌گیرند و تمام کاری که شما باید انجام بدهید، این است که محصولات یا خدمات شرکت مد نظر را به وسیله لینک در شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جست‌وجوگر و در حالت ایده‌آل در وب‌سایت خود معرفی و تبلیغ کنید.

منبع : اخبار رسمی


  

96/8/13
3:16 ع

یک روش چند مرحله‌ای وجود دارد که با پیروی کردن از آن، می‌توانید مطمئن باشید یک کسب و کار اینترنتی کوچک را با موفقیت راه‌اندازی کرده‌اید. من هزاران نفر را دیده‌ام که با پیروی از این روش کسب و کارهای موفقی راه‌‌انداخته و توسعه داده‌اند. پس با ما همراه باشید و برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی به توصیه‌های زیر توجه کنید.

 

  1. یک نیاز در بازار پیدا کنید و به آن پاسخ بدهید.
  2. برنامه‌ای برای تبلیغ و بازاریابی داشته باشید که فروش شما را افزایش بدهد.
  3. سایتی طراحی کنید که به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.
  4. از موتور‌های جستجو برای جذب ترافیک به سایت‌تان استفاده کنید.
  5. به عنوان یک فرد متخصص برای خود اعتبار جمع کنید.
  6. مشتریان و مشترکین خود را از طریق ایمیل پیگیری کنید.
  7. با استفاده از تکنیک‌های بیش‌فروشی (upselling) و فروش بک‌اند (back-end) درآمد خود را افزایش دهید.

همه‌ی افراد، از یک کارآفرین تازه‌کار گرفته تا افراد باتجربه و خبره در این کار، می‌توانند از این فرآیند برای شروع یک کسب و کار سود ببرند.

گام 1: یک نیاز در بازار پیدا کنید و به آن پاسخ بدهید

یک نیاز در بازار پیدا کنید و به آن پاسخ بدهید - کسب و کار اینترنتی

بیشتر افرادی که تازه کاری را شروع می‌کنند مرتکب این اشتباه می‌شوند که ابتدا به دنبال تولید محصول می‌روند و بعد به فکر بازاریابی برای آن می‌افتند.

برای اینکه شانس خود را برای موفقیت افزایش دهید، کار را با بازاریابی آغاز کنید. رمز کار این است که افرادی را پیدا کنید که به دنبال راه حلی برای یک مشکل هستند، اما پاسخ‌های چندانی پیدا نکرده‌اند. اینترنت این شیوه‌‌ی جستجوی بازار را آسان کرده است:

  • به انجمن‌های آنلاین مراجعه کنید تا ببینید مردم چه سوالاتی می‌پرسند و تلاش می‌کنند چه مشکلاتی را حل کنند.
  • در کلیدواژه‌ها جستجو کنید تا ببینید مردم چه کلیدواژه‌هایی را جستجو می‌کنند که برای آنها سایت‌ها و رقابت زیادی وجود ندارد.
  • به سایت رقیبان بالقوه‌ی خود مراجعه کنید. از کاری که آنها برای پاسخ‌گویی به نیازها انجام می‌دهند یادداشت‌برداری و آن را بررسی کنید. ممکن است از چیزی که شما یاد گرفته‌اید استفاده کنند و محصول مورد نیاز بازار را تولید کرده باشند، در این صورت ممکن است انجام همان کاری که آنها می‌کنند، بهتر از رقابت کردن باشد.
 

گام 2: برنامه‌ای برای تبلیغ و بازاریابی داشته باشید که فروش شما را افزایش بدهد

رعایت موارد زیر، به شما اطمینان می‌دهد کسانی که از کسب و کار اینترنتی شما دیدن می‌کنند، از لحظه‌ی ورود تا زمان خرید، درگیر فرآیند فروش می‌شوند.

  1. با انتخاب تیتر‌های جذاب، مشتریان را به محصول‌تان بیشتر علاقه‌مند کنید.
  2. مشکلی که محصول شما آن را حل می‌کند، توضیح دهید.
  3. این اطمینان را ایجاد کنید که شما می‌توانید این مشکل را حل کنید.
  4. نظرات افرادی را که پیش از این از محصول شما استفاده کرده‌اند، در سایت اضافه کنید.
  5. قدری درباره‌ی محصول و اینکه چگونه به کاربران سود می‌رساند صحبت کنید.
  6. پیشنهاد ویژه‌ای به مشتریان بدهید.
  7. کیفیت محصول خود را تضمین کنید.
  8. این احساس را ایجاد کنید که استفاده از محصول شما ضروری است.
  9. از بازدیدکنندگان بخواهید که محصول شما خریداری کنند.

از طریق این فرآیند باید روی این موضوع تمرکز کنید که محصول یا خدمات شما چگونه می‌تواند به شکلی منحصر به فرد مشکل مردم را حل کند یا کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد. مثل یک مشتری فکر کنید و بپرسید «این محصول یا سرویس چه فایده‌ای برای من دارد؟»

 

گام 3: وب‌سایت خود را طراحی کنید

هنگامی که بازار و محصول خود را مشخص و فرآیند فروش‌تان را نهایی کردید، آماده‌ی طراحی سایتی برای کسب و کار کوچک‌تان هستید. حتما به خاطر داشته باشید که سایت را ساده طراحی کنید. شما کمتر از 5 ثانیه زمان دارید تا توجه کسی را جلب کنید، در غیر این صورت آنها خواهند رفت و دیگر هرگز از سایت شما بازدید نمی‌کنند.

چند نکته‌ی بسیار مهم که حتما باید به یاد داشته باشید:

  • یکی دو فونت ساده بر روی پس‌زمینه‌ی سفید انتخاب کنید.
  • منوی سایت را ساده طراحی کنید.
  • از تصویر، صوت یا ویدئو فقط برای تقویت پیام‌تان استفاده کنید.
  • به افراد پیشنهاد عضویت بدهید. به این ترتیب می‌توانید آدرس ایمیل آنها را جمع کنید.
  • فرآیند خرید را ساده کنید، (بین انتخاب محصول و تائید پرداخت، حداکثر 2 کلیک وجود داشته باشد)
  • وب‌سایت شما، مغازه‌ی آنلاین شماست، آن را به شکلی مشتری‌پسند طراحی کنید.
 

گام 4: از موتور‌های جستجو برای جذب کردن خریداران به سایت‌تان استفاده کنید

از موتور‌های جستجو برای جذب کردن خریداران به سایت‌تان استفاده کنید - کسب و کار اینترنتی

 

تبلیغات با شیوه‌ی پرداخت به ازای کلیک آسان‌ترین راه برای جذب ترافیک به یک سایت جدید است. این کار در مقایسه با اینکه منتظر باشید که تا به طور طبیعی سایت شما ترافیک جذب کند، دو مزیت دارد. نخست اینکه تبلیغات به شیوه‌ی «پرداخت به ازای کلیک»، شما را فورا در صفحه‌ی جستجو نشان می‌دهد و دوم اینکه تبلیغات به شیوه‌ی پرداخت به ازای کلیک این امکان را به شما می‌دهد که کلیدواژه‌ها، تیتر‌ها، قیمت‌ها و رویکردهای فروش مختلفی را امتحان کنید. این شیوه نه تنها به شما کمک می‌کند که خیلی سریع ترافیک جذب کنید، بلکه شما می‌توانید شیوه‌های مختلف را بیازمایید و بهترین کلیدواژه‌ها را برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار امتحان کنید. به این ترتیب شما می‌توانید کلیدواژه‌ها را در سایت پخش کنید، چرا که این کار به بهبود جایگاه شما در جستجوی طبیعی کمک می‌کند.

 

گام 5: به عنوان یک فرد متخصص برای خود اعتبار جمع کنید

مردم از اینترنت برای به دست آوردن اطلاعات استفاده می‌کنند. این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار سایت‌های دیگر قرار دهید و ببینید که چگونه ترافیک بیشتری جذب می‌کنید و در موتورهای جستجو جایگاه بهتری پیدا می‌کنید. رمز موفقیت این است که همیشه لینک اطلاعات خوب را در سایت‌تان داشته باشید.

  • محتوای تخصصی مجانی در اختیار دیگران قرار دهید. مقاله، ویدئو یا هر محتوای دیگری را که برای دیگران مفید باشد، تولید کنید. این محتوا را در سایت‌های حاوی مقالات آنلاین و شبکه‌های اجتماعی قرار دهید.
  • بر روی محتواهای باارزش سایت‌تان، لینک ارسال برای دوستان را قرار دهید.
  • به یک فرد متخصص و فعال در انجمن‌های صنعتی و سایت‌های اجتماعی که جامعه‌ی هدف شما هستند، تبدیل شوید.

به این ترتیب شما خوانندگان جدیدی پیدا می‌کنید و حتی از آن بهتر، هر سایتی که محتوای شما را پخش کند به لینک‌های شما ارجاع داده خواهد شد. موتور‌های جستجو ارتباط برقرار کردن میان سایت‌های مرتبط را دوست دارند و جایگاه شما را در رتبه‌بندی جست‌وجو بهبود می‌بخشند.

 

گام 6: از قدرت بازاریابی ایمیلی برای تبدیل بازدید‌کننده‌ها به مشتری استفاده کنید

استفاده از قدرت بازاریابی به وسیله‌ی ایمیل برای تبدیل بازدید‌کننده‌ها به مشتری - کسب و کار اینترنتی

هنگامی که فهرست ایمیل‌ها را تهیه کردید، شما یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های کسب و کار اینترنتی تان را ایجاد کرده‌اید. مشتریان و مشترکین شما این اجازه را به شما داده‌اند که برای آنها ایمیل بفرستید. این یعنی شما:

  • به آنها چیزی داده‌اید که به دنبال آن بوده‌اند.
  • یک رابطه‌ی پایدار با آنها شکل داده‌اید.
  • نتیجه‌ی این روش بازاریابی 100 درصد قابل اندازه‌گیری است.
  • بازاریابی ایمیلی ارزان‌تر و مؤثر از بازاریابی چاپی، تلویزیونی و رادیویی است، چرا که بسیار هدفمند‌تر است.
  • هر کس که به سایت شما سر می‌زند و وارد فهرست شما می‌شود، فرد بسیار مشتاقی است و هیچ ابزاری بهتر از ایمیل برای پیگیری چنین افرادی وجود ندارد.

گام 7:‌ از طریق تکنیک‌های بیش‌فروشی (upselling) و فروش بک‌اند (back-end) درآمد خود را افزایش دهید

یکی از مهمترین استراتژی‌ها در بازاریابی اینترنتی، ایجاد و توسعه‌ی ارزش طول عمر مشتری است. دست کم 36 درصد کسانی که یکبار از شما خرید کرده‌اند در صورتی که پیگیر آنها باشید، دوباره از شما خرید خواهند کرد. نهایی کردن اولین خرید قطعا دشوارترین و پرهزینه‌ترین بخش کار شما خواهد بود. در نتیجه از فروش بک‌اند و آپ‌سلینگ برای وادار کردن آنها به خرید دوباره استفاده کنید. این دو روش شامل تکنیک‌های زیر می‌شوند:

  • محصولاتی را به آنها پیشنهاد دهید که خرید اصلی آنها را کامل می‌کند.
  • برای آنها کوپن‌های وفاداری الکترونیک بفرستید تا بتوانند در خرید بعدی از آنها استفاده کنند.
  • بعد از خریدشان در صفحه‌ی سپاسگزاری، محصولات مرتبط با خریدشان را قرار دهید.
  • به مشتریان‌تان به خاطر وفاداری‌شان پاداش بدهید و ببینید که چگونه آنها وفادار‌تر می‌شوند.

اینترنت بسیار سریع تغییر می‌کند به طوری که 1 سال در فضای آنلاین معادل با چیزی حدود 5 سال در دنیای واقعی است. اما اصول مربوط به چگونگی راه‌ اندازی و توسعه‌ی یک کسب و کار اینترنتی موفق اصلا تغییر نکرده ‌است. اگر درست در ابتدای راه شروع یک کسب و کار اینترنتی هستید، حتما از این مراحل پیروی کنید. اگر مدتی است که کار را شروع کرده‌اید، یک بازبینی سریع انجام دهید و بررسی کنید که آیا مرحله‌ای هست که از قلم افتاده باشد یا اصلا به سراغ آن نرفته باشید. دقت داشته باشید که نمی‌توانید از ابتدا مسیر را اشتباه بروید.

 

منبع : چطور


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ