سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

97/8/28
9:6 ع

در زبان انگلیسی اصطلاحی وجود دارد که می‌گوید: پرندگان وقتی عاشق می‌شوند در چشم‌های یکدیگر نگاه می‌کنند. طبق تحقیقات علمی نگاه کوتاه به صورت و چهره شخص مقابل نشانه از عشق و علاقه هست و در حالی که نگاه کردن به بدن طرف مقابل بیشتر تمایلات جنسی را نشان می‌دهد. در این مقاله با نگاه مرد عاشق آشنا خواهید شد.

طبق تحقیقات علمی که در دانشگاه شیکاگو انجام شده است نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که نگاه‌های عاشقانه چیزی در حدود نیم ثانیه زمان نیاز دارند تا رخ دهند که شاید همان عشق در یک نگاه باشد، این الگوی رفتاری در انسان می‌تواند توضیحی برای شروع فرایند خودکار توجه کردن به دیگران باشد.

نگاه مرد عاشق با نگاه مردی که تمایلات جنسی دارد بخش‌های متفاوتی از مغز را فعال می‌کند. پژوهشگران در سال 2012 با تکنولوژی ردیابی مسیر چشم (eye-tracking) تفاوت عشق و هوس را مورد بررسی قرار دادند.

نگاه کردن به جنس مخالف، عشق یا هوس؟

 

محققان در این پژوهش به این نتیجه رسیدند که مدت زمانی که افراد نگاه عاشقانه یا هوسبازانه را شروع می‌کنند یکسان هست و تفاوت در نگاه کردن به چهره و بدن دیگران هست. نگاه‌هایی که زل زده به چشم‌های دیگران باشد عاشقانه و نگاه‌هایی که بروی بدن دیگران باشد بیشتر تمایلات جنسی افراد را نشان می‌دهد.

جالب هست که بدانید نتایج این تحقیقات در درمان‌های روانپزشکی و حل مشکلات مشاوره ای خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد.نتایج این تحقیقات در ژورنال Psychological Science در جولای سال 2016 منتشر شده است.

 

نوع نگاه مرد عاشق همه چیز را افشا می‌کند

 

خب تا اینجا درباره اینکه نگاه چشم‌های شما چه چیزهایی را افشا می‌کنند صحبت کردیم. مشخص شد که نگاه کردن در چشم دیگران معنی نگاه عاشقانه دارد و نگاه کردن به بدن بیشتر تمایلات جنسی را افشا می‌کند اما چه چیزهای بیشتری می‌توان آموخت؟

طبق نتایج تحقیقات زمانی که ما در چشم دیگران نگاه می‌کنیم بیشتر تمایل داریم که بازخوردی دریافت کنیم و ارتباط دو طرفه ای را شکل دهیم و زمانی که به بدن دیگران توجه می‌کنیم تمرکز ما بروی تمایلات جنسی است.

نکته دیگری که از تحقیقات انجام شده بدست آمده این هست که اگر چشم‌های زن‌ها توجه بیشتری به خود جلب کنند از دید مردان جذاب تر هستند. زن‌هایی که مردمک چشم بزرگتری دارند نیز جذاب تر هستند. این جذابیت هم می‌تواند جنسی و هم عاشقانه دیگران را درگیر خود کند.

چگونه نگاه مرد عاشق قویترین احساس او را نمایان می‌کند؟

 

اغلب افراد وقتی درباره نگاه عاشقانه آن‌ها سوال می‌کنیم خود نمی دانند که چنین نگاهی به دیگران داشته اند و حتی به طور واضح علاقه ای به صحبت درباره آن ندارند. گفته می‌شود که چشم‌ها آینه حالات روحی ما هستند و به عنوان پنجره ای به روح ما تعبیر می‌شوند.

طبق بررسی‌های انجام شده افرادی که چشم‌های بزرگتری دارند یا چهره کودکانه (baby face) دارند به عنوان افرادی با صداقت بیشتر در نگاه اول شناخته می‌شوند. چشم‌ها عنصر مهمی در ظاهر ما هستند.

از آنجایی که چشم‌ها می‌توانند براحتی نیت واقعی ما را افشا کنند، در این مواقع استفاده از عینک آفتابی تیره جلوی این کار را خواهد گرفت.

طبق تحقیقات انجام شده نگاه اولیه مردان و زنان کمی با یکدیگر تفاوت دارد. زن‌ها در نگاه اول به چشم‌های مرد نگاه می‌کنند و در مقابل مرد‌ها در نگاه اول به بدن زن توجه بیشتری دارند. هرچند که ظاهر و شکل بدن نقش مهمی در جذابیت دارد، از چشم‌ها به عنوان شاخصی برای درک شخصیت یک نفر برداشت می‌شود.

نگاه نکردن از روی حجب و حیا و عرف اجتماعی

هرچند که نگاه بعضی از مردها و زن‌ها از روی حیا و خجالت شاید پنهان باشد و ارزش‌ها و عرف اجتماعی این اجازه را نداده است تا براحتی در چشم دیگران نگاه کنند و باید این موارد را در تجزیه و تحلیل رفتار افراد در نظر گرفت.


مقاله مرتبط: چگونه پسر مورد علاقه را شیفته خود کنیم؟


نگاه عاشقانه به اندازه گفتن «دوستت دارم» اهمیت دارد

 

بهرحال از آنجایی که عمل مهم تر از حرف هست شما باید نگاه مرد عاشق را برای درک عشق واقعی او ببینید و حس کنید و شاید به اندازه جمله دوستت دارم برای شما حیاتی باشد. همچنان که چشم‌ها در شرایط حساس و مهم غم و اندوه اشک‌ها را جاری می‌کنند، می‌توان ارتباط زیاد با احساسات انسان را در چشم‌های افراد بخوانید.

اگر می‌خواهید طرف مقابل را علاقه مند به خودتان کنید بروی نحوه نگاه کردن در اولین باری که طرف مقابل خود را ملاقات می‌کنید تمرکز داشته باشید. احتمالا بیشترین احساس ارتباط در همان نگاه اول شکل خواهد گرفت و می‌تواند طرف مقابل را به خودتان جذب کنید.

منبع : http://takamoleman.com/man-looks-in-love/


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ