سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

97/6/9
5:36 ع

رابطه جنسی در  زمان بارداری بسیار نوسانی است و ممکن است در مقطعی کاملا از بین برود. برای مثال، در اوایل بارداری خانمی که مبتلا به تهوع صبحگاهی است و هر روز احساس بیماری و کسالت می کند ممکن است برای مدتی تمایلی به داشتن رابطه جنسی با همسر خود نداشته باشد. علاوه بر این تحقیقات نشان داده اند این میل در سه ماهه سوم بشدت کاهش می یابد.

البته برخی از خانم ها نیز بیان می دارند که در زمان بارداری بیش از هر زمان دیگر برای رابطه جنسی راغب بوده اند.تغییرات شگفت انگیزی در بدن یک زن بارداررخ می دهد که گاه برخلاف تصور عموم از زیبایی است. این تغییرات ظاهری می تواند  رابطه جنسی در زمان بارداری زن و همسرش تأثیرگذار باشد. در واقع در فرهنگ ما که تمایلی به قدردانی و احترام به تمایلات جنسی یک زن باردار دیده نمی شود تغییرات جسمانی موجب این تفکر می شود که مادر باردار هیچ تمایلی برای همبستری نخواهد داشت.

اما برخلاف تصور عموم زوجین می توانند براحتی بر احساسات مثبت و عشق خود به همسرشان تمرکز کنند و هرگونه حس منفی که در مقابل رابطه جنسی است برطرف سازند. در طول بارداری مقاربت کاملا امکان پذیر است البته به شرط این که دخول متناسب با بزرگی شکم مادر صورت گیرد. حالت سنتی برای نزدیکی که مرد به روی زن را می گیرد برای روزهای آخر بارداری بسیار نامطلوب و ناراحت کننده است،در این اوقات می توان از حالت کنار به کنار یا نشسته که بسیار مناسب تر است استفاده کرد.

رابطه جنسی در زمان بارداری وتاثیر آن بر جنین

رابطه جنسی در زمان بارداری بعد از افتادن نوزاد به داخل لگن حالت دخول از پشت بسیار راحت تر خواهد بود بخصوص بشکلی که زن زانو زده، دولا شده یا دراز بکشد. برای حمایت بیشتر و جلوگیری از افتادن وزن بروی شکم مادر می توان از تعداد زیادی بالش استفاده کرد.در مراحل پیشرفته بارداری برای مرد بهتر است قبل از این که زن به اوج لذت جنسی برسد ارضا شود.

آلت مرد ممکن است در مورد زن باردار اجازه برخی ازحرکات را که در ارضا شدن به وی کمک می کند، ندهد. در زمان بارداری نیز چون هر زمان دیگر مرد باید بداند که کلیتوریس بیش از اندازه حساس است و نباید آن را بیش از حد تحریک کرد. بهترین کار این است که مرد بپرسد کی همسرش برای دخول آماده است.

 

زنان باردار اغلب نمی خواهند رابطه جنسی داشته باشند، زیرا فکر می کنند که ممکن است نوزاد درون رحم را آسیب برساند، جنبش تقسیم یا نفوذ به نوزاد آسیب نمی رساند، اما در هفته های آخر بارداری بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که از داشتن رابطه جنسی به عنوان یک اقدام احتیاطی اجتناب شود، زیرا هورمون های موجود در اسپرم ممکن است انقباضات را تحریک کنند.) به غیر از این هیچ دلیلی برای تغییر در زندگی جنسی شما در طول بارداری، مگر اینکه متخصص شما توصیه کند.

 

با توجه به برخی تغییرات در دوران بارداری، بسیاری از زنان ممکن است در طول رابطه جنسی احساس متفاوت داشته باشند. تغییرات خاصی رخ می دهد؛ جریان خون افزایش یافته به قسمت های پایین بدن می تواند حساسیت در برخی از زنان را افزایش دهد، در حالی که برای بسیاری دیگر تغییرات مایع واژینال برای یک زمان آسان تر می شود. اما همه زنان خیلی خوش شانس نیستند. بعضی از افراد ممکن است از تغییرات هورمونی خسته شوند و هجوم خون باعث می شود که احساس ناراحتی و خشنودی کنند.

 

آیا بارداری بر میل جنسی زن تاثیر می گذارد؟

بارداری برای هر زن یکسان نیست، اما برخی از خانمها به دلیل تغییرات هورمونی میل جنسی کمتری دارند. چند ماه اول بارداری برای برخی از زنان ممکن است بسیار دشوار باشد. ممکن است منجر به خستگی، حالت تهوع و تحریک پذیری شود. اغلب در سه ماهه دوم ، لیبیدها به این علت که این علایم کاهش می یابد، دوباره بازمی گردند و دوباره احساس پرخاشگری می کنند.

آیا بارداری بر روی میل جنسی پدر تاثیر می گذارد؟

از آنجا که شریک زندگی شما ممکن است مضطرب شود و نمیخواهد به شما یا کودک آسیب برساند، بارداری اغلب او را با رابطه جنسی ناراحت میکند. به علاوه، او همچنین ممکن است شما را جذاب تر به نظر می رسد زیرا شما روزانه به صورت منحنی می شوید. با همسر خود صحبت کنید و احساسات خود را به او بگویید اگر شما هر دو برای مقاربت آماده نیستند راه های دیگری نیز برای لذت بردن از شرکت های دیگر وجود دارد.

 

کدام موقعیت مناسب تر برای رابطه جنسی در زمان بارداری است؟

موقعیت های نرمال شما ممکن است ناراحت کننده باشد زیرا شکم شما شروع به دخالت می کند و ممکن است ناخوشایند شود. شما باید موقعیت های دیگر را که راحت هستند را امتحان کنید. موارد زیر جنبه های جنس مخالف را در هنگام بارداری امتحان کنید.

 

در زمان بارداری بسیاری از زوجین اشکال دیگری از همبستری را برای بیان احساس جنسی خود ترجیح می دهند: نوازش کردن، باهم حمام کردن، ماساژ دادن یا نوازش کردن تا رسیدن به مرحله ارضا شدن، پستان ها و نوک آنها در زمان بارداری حساسیت فوق العاده ای می یابند و زوج می تواند برای ایجاد تحریکات شهوانی به آنها بپردازد اما باید این کار را با ملایمت بسیار انجام دهد. دوران بارداری به زوجین این فرصت را می دهد که روش های نویی را برای بیان احساسات خود پیدا کنند که حتی پس از تولد بچه دوم نیز می تواند ادامه پیدا کند.

تصورات رایج در مورد رابطه و ارضای جنسی در زمان بارداری و ترس از ایجاد سقط جنین (سقط غیر عمد)، زایمان زودرس و در بعضی مواقع تولد نابهنگام نوزاد کاملا غیر منطقی است و در حقیقت هیچ مدرک و سندی وجود ندارد که ثابت کند روابط جنسی در دوران بارداری ممکن است موجب سقط جنین شود. دانشمندان همه بر این اعتقادند که به نظر نمی رسد رابطه جنسی عامل زایمان زودرس باشد و مدرکی بر آسیب جنین در هنگام ارتباط جنسی وجود ندارد.

 

در بعضی موارد خاص در آخرین ماه های بارداری بهتر است از رابطه جنسی خودداری شود. این موارد شامل:

1- بعد از پاره شدن کیسه آمینوتیک: رابطه جنسی در این اوقات احتمال عفونت رحم و جنین را بالا می برد.
2 – مصرف دارو برای پیشگیری از زایمان زودهنگام
3- جفت سرراهی
4- رشد ناقص جنین. بطور مثال، در کودکی که مشکوک به اختلال رشد درون رحمیاست.

رابطه جنسی در زمان بارداری وتاثیر آن بر جنین

برای برخی از مادران باردار ممکن است بارداری راهی برای دست یافتن به ارضای جنسی باشد. بسیاری از زنانی که قبل از بارداری توانایی جنسی چندانی نداشته اند گزارش می دهند که بعد از بارداری برای اولین بار در حین مقاربت چند بار ارضا می شوند. چنین خانم هایی معمولا از بدن حامله خود بسیار راضی و مغرورند و به همین دلیل اعتماد بنفس بیشتری در رابطه جنسی در خود می بینند.

 

منبع : himadar.ir


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ